Wprowadzenie
Dyrektywa CSRS i struktura ESRS
Taksonomia UE i badanie należytej staranności (due diligence) minimalnych gwarancji jako przesłanka zgodności z Taksonomią UE
Taksonomia społeczna
Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych
Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka
Elementy procesu human rights due diligence i standardy ESRS na podstawie dyrektywy CSRD, w których te elementy są odzwierciedlone
Charakterystyka badania due diligence (należytej staranności) i obszary badania
Przykładowy proces przeprowadzania badania due dilligence
Kategorie naruszeń przesądzające o niezgodności z minimalnymi gwarancjami
Kiedy należy stwierdzić, że przedsiębiorstwo nie spełnia minimalnych gwarancji
Wyzwania spółek w zakresie procesu oceny zgodności z minimalnymi gwarancjami
Uwarunkowania społeczne i demograficzne
Czynnik ludzki w świetle regulacji
Czynnik ludzki w kontekście biznesowym – wyniki biznesowe, rynek pracy
Czynnik ludzki oczami potrzeb pracowników – perspektywa psychologiczna
Format i lokalizacja ujawnień informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju wg ESRS
Wyzwania dla biznesu i HR
Najlepsze praktyki – rozwiązania wspierające łączenie życia rodzinnego i zawodowego
Wdrażanie zrównoważonego rozwoju w ramach HR
z ostatnich 30 dni 890.00 zł
nettoDoradca strategiczny i dyrektor ds. strategii i partnerstw w IRCenter.
Ekspertka w zakresie projektowania i raportowania strategii ESG, pomiaru inicjatyw aktywacji CSR / ESG, budowy partnerstw i rozwiązań work-life balance w organizacjach.
Doświadczenie w zakresie operacjonalizacji strategii, przygotowania strategii, rozwiązań, programów w obszarze ESG, zwłaszcza kwestii społecznych z uwzględnieniem trendów demograficznych.
Zajmuje się zawodowo i naukowo kwestiami work-life balance, równości płci, szkoleń i rozwoju, integracji osób z niepełnosprawnościami, różnorodności, włączania, równości (DEIB), dialogu z pracownikami i klientami, czy kultury organizacyjnej. Pomaga przygotować się do raportowania zrównoważonego rozwoju (ESG), zrozumieniu i wdrożeniu ESRS oraz innych, wartościowych i adekwatnych wskaźników.
Współpracuje zarówno z dużymi jak i małymi firmami. Wśród klientów, z którymi współpracował znajdują się firmy z sektorów FMCG, IT, Retail, Produkcyjne, Bankowość, Finanse, Produktowe, BPO/SSC czy start-upy, między innymi LINK4, Crédit Agricole, Sabre, Brainly, LOTTE Wedel, Philip Morris Polska, mBank, UNIQA, PKO.