Bez eko-ściemy. Praktyczne aspekty komunikacji w czasach ESG. NOWOŚĆ

Warsztat stacjonarny w Warszawie

890,00 

890,00 
Sku:
N/A
Udostępnij:

Zapisz co najmniej 3 osoby z jednej firmy i uzyskaj rabat 20%

Naucz się, jak promować produkt, usługę, firmę, aby uniknąć greenwashingu

Bez eko-ściemy. Praktyczne aspekty komunikacji w czasach ESG

Wejście w życie regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju ‒ ESG sprawia, że przed szeregiem nowych wyzwań stoją także działy komunikacji i marketingu.

Podczas warsztatu pełnego praktycznej wiedzy dowiesz się, jakie akty prawne są aktualnie niezbędne w komunikacji i działaniach CSR, jak do kwestii przeciwdziałania greenwashingowi podchodzi UE oraz prawo krajowe, jak skutecznie i etycznie komunikować się w biznesie.

Twoje korzyści z udziału w warsztacie

  1. Podczas 4 godzin warsztatu ESG czeka cię dużo praktyki i ćwiczeń
  2. Dowiesz się, co to jest „oświadczenie środowiskowe” i jak je stosować,
  3. Nauczysz się formułować przekaz bez greenwashingu, zyskasz narzędzia do współpracy między działami: prawnym, komunikacji, ESG, badań i rozwoju
  4. Zyskasz pogłębioną wiedzę dotyczącą zasad zrównoważonej komunikacji, które nakładają: Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) oraz European Sustainability Reporting Standards (ESRS), dyrektywa Green Claims oraz dyrektywa wzmacniająca pozycję konsumenta w zielonej transformacji
  5. Poznasz polskie akty prawne, m.in. ustawę o ochronie konkurencji i konsumenta, niezbędne w komunikacji
  6. Przećwiczysz znajomość pojęć zrównoważonego rozwoju
  7. Nauczysz się, jak pisać komunikaty prasowe bez greenwashingu
  8. Dowiesz się, jak opracować pro klimatyczną narrację
  9. Uzyskasz certyfikat Szkoły ESG, sygnowany przez stabilne na rynku instytucje: Krajową Izbę Gospodarczą i ADN Akademię

Program warsztatu ESG

  • Zielona transformacja Europy i świata
  • Główne dokumenty i deklaracje nt. zrównoważonego rozwoju, potrzebne w komunikacji
  • Unia Europejska na wojnie z greenwashingiem
  • Greenwashing i jego zagrożenia
  • Komunikacja zrównoważonego rozwoju
  • Neutralność klimatyczna vs. Net Zero. Ćwiczymy ze słowniczkiem pojęć zrównoważonego rozwoju
  • Brain – friendly climate communication. Budujemy pro klimatyczną narrację, za którą pójdą czyny
  • Jak to powiedzieć inaczej? Szukamy grzechów i rodzajów greenwashingu w znanych kampaniach. Piszemy komunikat prasowy bez greenwashingu

Adresaci warsztatu ESG

  • Działy komunikacji i PR
  • Działy marketingu
  • Działy ESG
  • Działy Badań i Rozwoju
  • Działy prawne

Prowadąca

Aleksandra Majda

CEO i założycielka agencji Go Green. Strategy & Communication, zajmującej się strategiami ESG dla firm i zrównoważoną komunikacją. Członkini zarządu Stowarzyszenia ESG Impact Network, reprezentującego przedsiębiorstwa i organizacje zaangażowane w kwestie zrównoważonego rozwoju i raportowania ESG oraz podmioty będące w łańcuchach wartości firm objętych obowiązkiem raportowania. Członkini Komitetu ds. ESG Krajowej Izby Gospodarczej. Wspiera komunikacyjnie i doradczo biznes, popularyzuje cele agendy ONZ, pomaga we wdrażaniu koncepcji zrównoważonego rozwoju i ESG, promuje i wspiera postawy proekologicznych wśród pracodawców. Była dyrektorką Zarządu Zieleni m.st.

Warszawy. Koordynowała komunikację i PR warszawskich biur i jednostek zajmujących się̨ ekologią i zrównoważonym rozwojem. Wieloletnia dziennikarka TVN24, Rzeczpospolitej i PAP.

Miejsce

ADN Akademia
Grzybowska 56
00-844 Warszawa

szkolenie stacjonarne

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 7 dni kalendarzowych przed terminem szkolenia, z przyczyn niezależnych od Organizatora lub z powodu niezebrania się grupy o wymaganej minimalnej liczbie uczestników.